terug    

geschreven op 09-09-2016    


1 bg






Zo helpt een infraroodsauna bij rugpijn

Enkele weken geleden kreeg ik een fijne mail van Nico:
 

Al 2.5 jaar bezitten we een Health Mate infraroodsauna. Ik stond er altijd een beetje kritisch tegenover. Ik had al zoveel geprobeerd om mijn rugklachten wat draaglijker te maken na een arbeidsongeval. Maar tot op de dag van vandaag moet ik bekennen dat de Health Mate infraroodsauna echt wel werkt... Als ik dan toch een minpuntje zou moeten formuleren: ik moet er geregeld ingaan of ik krijg terug de voorgaande pijn. Voor mij is het in ieder geval geen minpunt meer... Ik bespaar al veel kilometers naar dokters, kinesisten enz. Om nog maar te zwijgen over de bijbehorende rekeningen die er nu niet meer zijn!

 
1 op de 4 heeft chronische pijn
Pijn is voor heel veel mensen iets waar ze elke dag mee te maken krijgen. Volgens cijfers van enkele jaren geleden leeft één op de vier Belgen met chronische pijn - het merendeel van hen (73%) heeft élke dag pijn.
Soms heeft de pijn een heel aanwijsbare oorzaak - een abeidsongeval, een auto-ongeluk, een mislukte operatie - maar soms ook helemaal niet. Mensen met chronische pijn zoeken gemiddeld een jaar naar een juiste behandeling, vaak zonder resultaat. Dan krijgen ze te horen dat ze maar "moeten leren leven" met de pijn.
 
Met stip op één: rugpijn
Met stip op één staat in de lijst van chronische klachten staat rugpijn, gevolgd door gewrichtspijnen en nekpijn. Eén van de manieren waarop ik mijn rugklachten oplos, is door - net als Nico - in mijn infraroodsauna te gaan zitten. Ik vertelde twee weken geleden hoe de rugpijn er beetje bij beetje weer was ingeslopen, door slecht zitten, verkeerd liggen, te weinig bewegen en stress. Vandaag voel ik me weer in topvorm, dankzij wat extra avonden in mijn infraroodsauna én een yoga-oefening daarna die ik jullie niet wil onthouden. Het is meer een rust-stretch-pose; veel hoef je eigenlijk niet te doen. En je hoeft geen expert te zijn om ze te kunnen.
 
De child-pose

Ideaal om.. je rugspieren te stretchen, je rug te ontspannen en je ademhaling weer naar je buik te brengen
Mijn lievelingspose want... je voelt meteen hoeveel deugd deze houding doet.
Aan de slag!
  • Ga op handen en knieën op je mat zitten.
  • Ga naar achteren: breng je billen tot tegen je hielen, je voorhoofd tegen de grond, je armen leg je vooruit op de grond en laat je rusten.
  • Blijf zo enkele minuten zitten en voel hoe je adem zakt naar je buik.
 
 

geschreven op 09-09-2016    

  terug    

Reacties : Zo helpt een infraroodsauna bij rugpijn
 
Reageer

Naam :
  Uw email adres wordt niet gepubliceerd.
E-mail :
Bericht :
  Uw bericht wordt voor publicatie gecontroleerd.
 
 
   
 


  terug    







 
 




Powered by Cobretti | WebDevelopment by WebContact WebDesign